//TAKE MY HEART
ecot yang complicated
Sunday, April 5, 2015 @ 1:18 AM | 0 Comment [s]

Ya Allah,, kenapa aku nak menangis malam ni?

rasa semua benda aku kena urus sendiri. Ya Allah.. bantu lah aku.. aku buntu..
Ok. aku dah buat keputusan untuk stay. tapi aku kena hadapi benda ni seorang. erti kata lain aku kena berdikari. tak ada kereta, tak ada tempat tinggal dan aku ada masa sebulan untuk selesaikan masalah ini. 
sekarang ni aku duduk tumpang rumah member. tapi untuk sebulan sahaja. sebab dia ingat aku akan quit dan pergi serawak bulan depan.. memang itu tujuan asal aku. tapi offer ni buatkan abah aku bertukar fikiran dan suruh aku kerja dulu.. abah ada cakap kat aku nak tinggalkan kereta citra ni kat aku. tapi tulah.. dia tanya aku balik.. "mampu x nak bayar kereta ni". sebenarnye nak bayar kereta ni aku ok jek. memang selama aku krja ni aku yang pakai kete ni.. dan aku yg bayar. tapi minyak kereta ni. kuat sangat. rm300 ade sebulan untuk aku gi kerja dan berjalan2... 
tapi rasenye dengan offer yang aku dapat tu, mampu rasa nya nak tanggung.. jap aku kire.. untuk kereta sahaja aku akan habis rm800.. wow.. 

adoi.. rm800 tu aku boleh saving untuk masa hadapan.. susahnye nak buat keputusan.. 
yahhh its me.. complicated..

tak termasuk duit rumah sewa atau bilik sewa. koman pon kat sini RM300.. pergghh.. total rm1100.. 

tapi kalau ikut plan abah,, aku dah save sikit. rm800 tu akan jadi rm200 mcm tu.. sebab abh ingat nak suruh atok sedara aku yang mmg amek upah hantar dan ambil org gi kerja balik kerja tu.. tapi tulah.. aku ni memilih sikit. aaaaaaaaaaaaaaaa tension nyeeee...kalau totalkan rm200 ngan rm300 duit rumah,, rm500.. tapi tulah,, x dapat na berjoli2.. dok umah jelah.. akuingat kalau aku ade jaln tu je,, aku nak cari rumah atau bilik yang best sikit. aku ni memang suke terperap dalam bilik kalau bilik tu memang aku selesa dan aku suka.. 

hidup aku ni x complicated.. tapi aku yang mengcomplicatedkan... hmm.. ecoott ecott... come on..
bakal manager & director kan.. one day.. 
wake up!!




Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.