//TAKE MY HEART
future
Friday, July 4, 2014 @ 6:15 AM | 0 Comment [s]

tiga tahun berlalu mcm tu aje.. 
sekejap sangat. x puas rasanya hidup di universiti. 
kalau tanya pasal perancangan masa depan,  aku ade perancangan sendiri.
tapi perancangan Allah lagi hebat.
aku mampu merancang sahaja dan berusaha kearahnya..
oleh kerana aku dah tamat kan pembelajaran aku secara x official.. 
yelah,, kalau official, kene tgu konvo. kan..
aku ade 4 bulan lagi untuk internship aku.. praktikal..
sebenarnye aku tak sabar,, excited, mcm mana hidup alam pekerjaan.. 
make me so obvious nak tau apa itu bekerja.  
sementara abah dengan plan abah, aku ada buat plan aku sendiri.
ok ni tengah cuti sebelum masuk praktikal 4 bulan..
lepas 4 bulan, aku akan hantar report,, mungkin kalau time tu sekali terus ngan abang kakak aku konvo,, aku akan join dorang lah.. merailkan hari bersejarah mereka.
 hmm.. nanti aku konvo,, xde pulak orang dtg kan.. xpe.. kita hidup kat dunia jangan mengharap kan balasan orang. betul tak..  :)
ok lepas hantar report, for sure kene lapor diri ke JPA, sebab aku pemegang biasiswa JPA.
tpi at the same time, aku akan cari kerja...
aku dah tak boleh boros boros dah..
ingat tu cocot! jangan boros..
sebab,, kene kumpul duit beliii rumaaahhhh..
itu lah asset pertama aku yg akan aku beli..
and for sure rumah yang aku suka,.
rumah yang ada 4 atau 5 bilik,
dapur yg besar supaya aku rajin nak masok dapurr,
porch car untuk kereta idaman aku nanti,
bilik air yg selesa tanpa lipas,
ruang tamu yang ada tv besar.
ruang santai kat tepi rumah yang boleh bagi aku duduk santai dan termenung.
ahhahaha
tu je pon.. x banyak aku nak. mungkin harga rumah ni sekitar setengah juta..
xpelah,, kalau itu bukan rezeki aku,, aku terima.. 
tpi kalau aku dpt, syukur sangat!
aku bukan apa, aku nak bawak mak abah aku duduk ngan aku,, bagi keselesaan kat dorang. yang banyak berkorban, bantu aku..
buat masa sekrang, aku fikir, kereta,,x payah lah dulu,, 
rumah tu yang penting.. 
semoga aku istiqomah berusaha dalam mencapai hasrat murni aku ni nanti.
semoga aku dimurahkan rezeki
amin ya robbalalamin.








Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.