//TAKE MY HEART
internship di Legoland
Thursday, April 24, 2014 @ 12:35 AM | 0 Comment [s]

nak cerita pasal praktikal. Konon mula-mula masa nak daftar praktikal, eksited nak pilih bandar.. kihkihkih,, 
aku pilih, johor dan melaka.
anyway, untuk Universiti Utara Malaysia (UUM). bandar pilihan tu adalah rujukan untuk CUIC nanti manalah tau kita tak dapat mana-mana tempat, CUIC akan cari kan.. tapi dengar cerita senior, selalu yang tak dapat mana-mana tu tak semestinya CUIC bagi kat bandar pilihan kita tu.. sukahati dia nak letak kat mana.. nasiblah kalau dapat tempat jejauh dari mak ayah. 
strress wooo nak cari tempat praktikal.. mcm hape.. aku tersilap pulak tu pergi cakap kat CUIC aku nak cari sendiri,, hemmm mmg kene cari lah sampai ke lubang cacing.. incase tak dapat, baru CUIC akan tolong.. haa time tu,, sila bersiap dari segi mental dan fizikal lah,, jejauh dia bagi.. untung lah kalau dapat tempat dekat ngan rumah.

member aku ada yang mintak PNB, Bank segala bank, Bapak Bank pon mintak sekali (bank negara), tabung haji,, ala yg mcm syarikat besar-besar tu sume,, mintak.. (hehe aku pon mintak jugak).. ada yang dapat PNB, zakat, tabung haji,, alaun pon not bad.. PNB bagi rm500 kot. banyak tu.. zakat bg rm300.. tapi tak sure lah yang lain-lain tu... 

Aku? mmg tak lah nak dapat tempat yg grand-grand macam tu.. aku pon cuak dah sebenarnye.. tinggal 2 bulan lagi nak abes sem,, 2 minggu selepas tu, aku kena praktikal.. haa.. kalut bak hang nak cari semua nya..
mcm aku pointer pon tak hebat, sape nak ambil kak oi..

then, mcm takde reply pon lagi an dari mana-mana,, aku pon try lah Jobstreet.. sebab ari tu Universiti aku ada jemput Jobstreet dtg, buat talk.. mana aku tak dtg, dah bende tu wajib, klo taaaakkk,, haaa memang tak datang.. hikhik
final student kan.. hahaha otai dah kot. 
tapi tak rugi pon,,  so aku pon try Jobstreet.. bnyk kot internship dalam tu,,
tpi aku dengar, senior kate, Jobstreet punya company mostly tak sediakan tempat yg proper.. mcm certain company takde provide computer, kerusi dan meja.. tapi entah lah,,
aku pon try,, mana tau dapat..
ada lah 2 3 company panggil interview.. tpi malang nye,, jauh gabenorrrrr.. nak kene balik jb semata.. so aku tolak..
sampai lah satu hari aku terpanggil untuk bukak website legoland..
actually takde notice pon yang dia kate dia nak amek student praktikal..aku pon mcm  "ah lantakkk" aku pon sent resume dengan cover letter aku,, by emel..
sekali dalam minggu tu jugak (minggu lepas), aku dapat reply dari dorang.. mengatakan aku dah dapat tempat untuk praktikal kat situ.. no need to interview.. terus amek.. 
aku syak dia amek 2 orang.. sebab dia ada tanya pasal sorg lagi budak.. nama (izzat). 
aku jawap lah tak tau. 
aku pon ape lagi.. mintak dia isi comfirmation form untuk aku hantar ke CUIC. 
ALHAMDULILLAH, dapat intern kat LEGOLAND. bahagian Finance. ada lah dia briefing kat aku pasal ape yg akan aku buat.. tapi sikit je.. nnti bila dah kat sana dia akan briefing lagi.. 
aku akan start 14 Julai 2014 until 2nd November 2014.
kerja 5 hari seminggu. alaun rm400.
so ok lah bagi aku yg duduk ngan parents,, 20 minit jarak ke sane. (kot). haha
lgi pon aku profesional driver kot.
HOPEFULLY, dipermudahkan oleh-Nya segala2 nya.. amin! 


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.