//TAKE MY HEART
semberono
Sunday, December 29, 2013 @ 8:20 AM | 0 Comment [s]

hai semua.. tadi belek belek twidderr,, tgok eh rumate kite cakap pasal anak.. dia buat baju untuk anak no 2. haha pstu ada lah citer citer ngn kawan baik dia perangai anak no 2 ni cemane.. haha mcm kelakar je. tpi betul lah apa dorg kate tu.
abes yg aku ni anak no bpe eh. kirenye aku ni anak no2 lah eh. sebb if kaka ngn abg aku x kembar, aku jadi anak no 2.. so ni dia kempar, aku jatuh jadi no 3. dan bongsu. ha sebb tu perangai aku x boleh nak dilihat dari segi fakta. 
ok meh nak citer aku ni cemane. 
aku anak mak, aku jugak anak abah.dan aku anak bongsu
sebab?? 
ok.. meh sini aku explain.
1st, aku anak mak sebab,,
aku suka bercakap dalam rumah.. itu ini itu ini.. kadang kadang mak aku pon kalah, hahaha.. tpi aku x bercakap ngn org lain yg ak x kenal mcm tu. aku pandai masak, macam mak. hehe orang semua x sangka aku pandai masak. hehe so aku buat diam aje. lepas tu, aku ni jenis mengalir gak air mate bila tgok citer industan. eh same pulak dengan mak. haha yang paling kukuh sekali, papehal story yg gosip gosip aku ngn mak aku yg tau. ngam gituuu.. hahaa pastu kalau kat rumah tu mmg kitorg rapat, sebb mmg mcm gila aku berdrama kat dalam rumah.. kadang kadg ade scene gedik, manja teramat, pastu kengkadang tu kitorg buat scene gengster ala ala kl gengster. yg tu mmg pergghh style kot. guwa lu ngan mak guwa.. haha tu guwa suka mak guwa. sempoiiii
kalau mcm ade poblem family, guwa cari mak guwa.. sebb mak guwa kalau dengan guwa, x boleh rahsia..

2nd aku anak abah
ok. kenapa aku kalau ngn org xkenal, aku x bape nak citcat sgt, sebb aku anak abah! abah cool jek. cakap bila perlu. mcm aku lah. ckp ngn org yg x kenal bila perlu je. agak agak klo mcm aku x kenal org tu, pastu aku cakap cakap ngn dia, tu mesti ade lah tu... ade lah tu.. haha next, aku x mudah nak gelabah x tentu pasal.. contoh, mase excident hari tu, org semua tnye aku ok ke x, mmg lah ak ok, x injured mane pon,, ak lagi enjoy kot bende tu. sebb dah jadi.. x pyh nak pk trauma sgt. wahaha simple. aku kol abah citer pe jadi, pastu contact member suruh dtg. relax dan cool kan.
pastu aku ni pemikir mcm abah,, tpi aku xde lah mcm abah, pk overr... haha aku rapat jugak n abah kat rumah, kalau nak shopping brg dapur, aku ikut sekali ngn abah. mak tinggal. pastu mulalah merepek kat dalam kereta ngan ayah aku pulak. kutuk kereta tu lah, kutuk or ni lah.. haha kitorg kuuk org yg cari pasal ngan kitorg je. pastu citer pasal isu semase, isu kat pejabat. pastu yg paling best klo aku mintak apa apa mesti abah bagi. ehhh kite suke.. haha pastu kan,, klo mcm aku merajuk ke,, abah x pujuk terus terang, abah berkias jugk.. dan aku mewarisi bende tu. abah pernah buat mcm ni kat aku. dia tau aku suka makan ayam, jadi kalau mase makan tu,, dia cedok ayam masok kat pinggan dia, past cakap dia xmakan, pastu bg aku suruh aku habiskan.
haha ari t ade lah aku merajok pasal ape tah, tetibe, atas meja makan kat dapur, ade dunkin donut.. haha dah lah tu mmg faveret aku.. pastu bila tnye, dia ckp, tu ko punye lah.. haha handsome betul bapak aku ni. dah lah gentlemen. haha pape aku citer kat abah dulu, klo nak mintk duit ke, aku terus direct n abah. senang..

3rd, aku anak bongsu,
hehe comfirm comfirm aku manja tergedik nn mak bapak aku. hahaha nak bawak motr gi sekolah,, ehh dapat... nak bawak kereta gi sekolah.eh dapat.. dtg ke kmj(matrik aku dulu) eh dpt. nak bawak kereta gi uum ehh dapat lagi. kirenya, kalau ade yg aku mintak tu dalam 80% akn dibagi.20% x dibagi. hehe pastu aku ni ikut kepala aku je, ego tingi, aku ckp awal awal. nak gadoh ngn aku, silakan,, terbuka luas.. aku berani. nak rempit n aku pon aku ok. nak race nn aku pon aku cun je. tpi skill moto dah lupe.sebb dah lame tinggalkan dunia pemotoran. haha pastu aku sensitif, mcm hape sensitif aku ni. bila dah keras hati, keras sgt. bila dah sensitif, senditif sgt. smpai xleh nak sentuh, klo silap sentuh, aku nangis mcm hape je. kalau aku dah x suka, aku let go je. xde mase nak pk  n patah balik. sebb tu klo aku dah suka org tu, org tu reject, its simple. just move on. tpi once org tu nak aku, aku dah x terima. itu namanya, keras hati.haha ouh,, haaa aku kan adalah seorg yg x pk panjang terus buat.. sebb aku suka amek risiko.baru ade challenge, baru lah awesome!!!!! klo aku rasa tu betul, aku mesti buat je terus. x betul pon aku buat jek. haha mase aku excident lggr matrempit hari tu, aku ade kat line aku, so mmg aku x buat salah, bukannye aku mabok ke ape.. so, dah motor tu nyebok kat line aku, sape suruh halang aku.. tu yg ak lggr dia. lgi pon x sempat break.. well, car is my satisfaction.  tau lah aku bwak laju cemane.. 
sekian cerita aku. pape yg tertinggal nanti aku update baru.. haha

in simple word,
ego,semberono,sensitif,pemikir,challenging,peramah, pendiam,manja, relax, kuat sentap, gengster,keras kepala, ntah pape, drama queen, cakap lepas, ermm hipokrit jugak kot.. haha


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.