//TAKE MY HEART
last night scene
Thursday, December 26, 2013 @ 7:26 PM | 0 Comment [s]

 26/12/2013 00:09AM

malam tadi.. mmg tragic. 
aku namakan dia, tragedi disember.
HAHAHA
ok ok.. serious ni..

semalam.. tergerak hati tak guna kereta Dr. jadi semalam aku ngat xnak balik kampus, nak stay rumah Dr. tapi dapat sms kene attend meeting gpms. kol 9 mlm. so aku minta safwan ambil kol 5 mcm tu. sebb nak drive JPD tu.. sebab dah lama x jalan. Jadi, aku pon pergi meeting ptg tu kol 9mlm tu,. meeting habis jam 12:45pm mcm tu. time meeting tu, meremang bulu roma. rase x sedap.. aku cube gak tnjau tinjau sebelah aku, mne tau ada yang x kene.. check jugak,, mane tau ada hantu ke tak,, sebab meremang nye lain mcm.. hahaha.. 
(aku citer kat kawan aku, dorang gelak.. tapi mmg tu lah aku buat, hehe)
sebelum betolak tu, sempat la sms safwan,, ckp aku takot nak gi rumah madam..
hmm entah kenape tah aku boleh sms kt dia mcm tu.. aku x pernah sms takot takot mcm tu kat org.. mgkin tu semua instinct kan..
then,, lepas pagar UUM, aku x delah speed laju pon.. sebb bukak lagu kuat kuat, so layan lagu,, 
pastu nampak mcm bnyk lampu. banyk sgt.. ingt kan roadblock, sempat lah pakai sitbelt.. 
sekali je, bukan roadblock pong.. budak budak merempit.. samseng samseng jalanan.. ish ish ish..

banyak sangat!! bersimpang siur,, time tu aku dah perlahan kan kereta, tapi dah budak2 motor tu semua  dah halang jalan aku nak ke depan.. tapi kalau aku stop kereta, aku pulak yang kene heret. so aku make a decision, aku jalan je kereta.. lantak kereta nak kene ke, ape ke,, yg penting ak selamat. so,, aku speed sikit, pastu at the same time ade polis dari arah bertentangan dtg,, dgn lampu dia, semua motor motor bertempiaran, time tu jugak, sorang samseng jalanan ni, lintas depan JPD,, so... 
aku pon x semena mena rempuh dia...
time tu ketaq jugak tangan den..
terkejut.
pastu aku brake kereta, n nmpk lah tangan dia cube nak mintak tolong.. tpi kawan kawan dia x tolong.. 
last last x tau mcm ne dia boleh bgn larikan diri. dengan terhenjut henjut jalan.
motor dia mmg berderai dah... 
polis peronda tu dtg kat aku, dia tnye, "awak ok?"
aku tak ckp pape pon mase tu.. 
dalam 5 minit pastu baru aku tenang.. baru aku keluar dari kereta.
call abah,, call yana, call safwan mintk tolong dia dtg, irsyad pon dtg jadi jurucakap aku,, pastu uk pon dtg.. polis trafik dtg, penonton penonton pon tak ketinggalan. perempit perempit yang cuba nak tau apa jadi kat motor tu pon dtg.. tpi sorang dua jelah yg berani dtg dekat. yg lain,, still kat atas motor,, tpi x dtg dekat..
pagi tadi kol 1 lebih gerak gi IPD kubang pasu buat report.
kereta berasap.mmg xleh jalan.. kene panggil towtruck tarik bawak ke IPD jitra. 

divider kiri kanan bnyk motor... rasenye dorang nak buat race besar besaran(ramai sgt!! dalam 50 buah motor ade lah jugak, atas jalan penuh dorang je, aku sampai x boleh nak gerak.).. tpi aku dah hancurkan hasrat mereka nak race dgn sacrifice JPD. sian JPD.

time ni boleh start lgi.. pastu,, bonet depan berasap,, terus x leh start. ape tah pecah. tangki air kot... tempat kejadian di pusingan u depan rumah pam UUM.. 

motor ni terperosok bawah kereta. 






ni siang tadi,, settlekan report. pastu pergi proton settle insurans pasal nak buat JPD balik,,
tapi mcm biase,, giliran kena tunggu lama.. ade 8 kereta kene buat dulu,, aku kereta ke 9. so x tau bila tu bolh siap.. so mlm tu hari last aku bawak JPD untuk tahun ni dan sem ni.. semoga kita bertemu kembali di lain hari. lain tahun.. dengan keadaan sihal walafiat.. ILOVEYOU JPD AWESOME!!

JPD STILL HANDSOME IN MY HEART





pape pon.. this is awesome!!!!!!!
experience yang gila awesome!!
aku mcm... mcm.. emmm... rase.... awesomelahhh...
aku xde pape.. aku ok,, abah pon ok.. sebb abah pon dah tau, kalau bg aku kereta, mesti bende2 mcm ni boleh jadi. thats why i very syg giler kat abah! sebab dia faham aku..

***Car is my satisfaction...***SPEEDING*** is awesome!
cc: safwan, irsyad, choda, yana, pakcik peronda, sarjan azizan, sebab bantu sy dalam hal ni. tq tqvm ^.^

kbai


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.