//TAKE MY HEART
memori ini harus dilenyapkan
Sunday, January 20, 2013 @ 2:22 AM | 0 Comment [s]

assalamualaikum..
:) hee.. baru je lepas stalker geng2 mase aku mengaji dulu..
alaa.. mase ngaji kat umah tok deris.. everyday kecuali hari khamis..
mase tu still lagi menetap lat kem Batalion PGA-6.. kat bakri muar..
mase tu baru darjah bpe x.. yg pasti sebelum aku darjah 5.. sebab darjah 5 ak dah pindah dah ke simpang renggam..
erm.. mase ngaji dulu,, aku selalu gak dok kat luar,,tunggu sampai kol 8mlm,, baru masok rumah tok deris.. hehehee
kalo rase takot,, baru masok awal.. sebab kat kawasan umah tok deris tu kadang2 ada lampu.. kadang kadang lampu jalan dia tu x hidup..
hmm.. sekrang geng2 ngaji aku sume dah kemana2 tah..
anak polis PGA ngan anak polis balai totally different!
sangat berbeza... anak polis PGA suka kan cabaran.. berlawan.. dan x nak kalah.. dan mereka pon pandai2.. kawan2 aku majoriti masa kecik adalah anak polis PGA... fly sane sini.. become an engineer.. become a doctor. dan x lepas jugak.. ade diantara mereka yg jadi anggota polis..
tulah.. x percaya.. mase kecik,, badan kerempeng je masing2..
sekali sekarang.. ha amek kau.. body builder terus!!
antara mmber ak yg body builder, aku jumpa dia mase matrik johor dulu.. budak fizik.. huwaa.. mmg macam fahrin ahmad dah aku rasa...
serius takot nak jumpa dia.. kalo ternampak pon,, ngelak2 je...
ramai gak lah yg masok matrik johor same ngan ak.. tapi!! dorang mostly sain hayat.. dan 4 flat..
erk aku??? heee....
ouh dulu,, mase nak balik dari ngaji,, dalam 8.30 malam,, mane ade orang kuar2 rumah.. kami anak-anak Polis PGA diajar tidur awal... dan malam tidak boleh keluar rumah.. ptg kol 7 dah kene masok rumah.. mostly mak ayah mcm tu lah.. ade lah jugak mak ayah yg x larang anak dia.. tapi tah.. tak tau jadi pe sekrang budak tu.. heheheee
nak balik ngaji,, agak menyeramkan.. even dulu aku bukan penggemar televisyen.. dan until now jarang tgk citer2 kat tv... so xde lah influence sgt tak "seram2 situasion"... tapi geng2 ngaji aku yg sengal menyengal tuu agak sengal... bergurau senda macam haram.. mmg terpaksalah lalu jauh.. sebb lalu jalan jauh tu agak "menenangkan" aku.. hahahaa
penah jugak aku nak balik cepat.. lalu je jalan gelap tu... dan BERLARI!! hahaha
ouh.. aku pernah beli torchlight sendiri.. xnak kongsi ngan abang n akak..
abg n akak dah khatam dulu,, yg aku baru nak naik alquran... (sebelum tu mukhadam)...
tu yg aku sorang jee kene gi.. hmmm

mase kecik... aku lah nakal. aku lah jahat.. aku lah yg buruk2 tu sume aku.. yg baik2 sume kakak n abang.. well dah biasa memberontak ngan abah aku.. tu yg aku x takot sesape..
wow... abah aku paling garang kot aku rase! takot giler!!!!!!!!! mane tak nye,,, kitorang x boleh keluar rumah selagi x hafal sifir!.. nak kuar rumah tu mesti lepas kol 5 ptg..  pastu bila dah keluar,, mesti ade kat rumah kol 7mlm... tak kesah ko nak gi mana,, tapi kene ade kat rumah kol 7.. kena baca buku setiap malam.. nak tidor pon kene baca sifir..
aku sangat happy bila kol 9mlm abah dah suruh baca sifir.. sebab boleh tido.. kitorang dulu tido pakai kelambu beb.... pgi2 kene gulung kelambu.. klo x gulung kene marah.. x tegang cadar kene marah...
pegi sekolah kene naek basikal.. x boleh naek van.. bas pon x boleh..
gi sekolah kene bawak air masak sendiri.. tak boleh minum air yg jual kat kedai.. jajan pon kitorang x boleh makan.. ingat lagi abah bagi makan jajan ROTA aje... jajan lain x boleh..
computer tak boleh main game!ade sekali tu.. mak n abah x de.. gi keje kahwin,, aku n abg aku main game.. time abang main,, aku kene jaga pintu.. pastu aku pulak main,, abg pulak jaga pintu..
dulu kakak baik.. dye x nak masok campor... hahahaahahaaa
pastu kantoi.. mmg kene baca sifir 2-12......... nak menagis wowo mase tu... nak marah takot.. tapi selalu jek aku hentakkan kaki.. konon protes lah.. hehehe

tapi aku tau abah buat tu sume sebb nak jadikan kitorang manusia pada masa akan dtg..
tapi aku mmg takot betol ngan abah! takot!!! sangat!!
masa tu,, aku rase,, orang paling paling paling garang adelah abah.. bukan sapa2.. hanya abah. also mak sekali.. mak mmg garang siap ade rotan kat sebelah.....
tapi mak x rotan pon.. acah je... hahaaha
tapi mase tu kecik lagi.. takot la weyh ngn rotan.. sekolah rotan.. rumah rotan.... hahahaha

dulu aku tak pernah takot ngan sesape pon selain abah...
tapi sekrang abah dah x garang..
abang ade tanye mak.. nape dulu mak n abah garang mase dorang kecik2,, tapi sekarang ngan adik,, x garang pon..
abah kate,, aku boleh tgok sama ada nak ikut mcm abg ko,, atau pon kakak ko..
hahahaahahaaa dan akhirnye aku ikut diri aku sendiri.. lalalaallaalalaalaaa





Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.