//TAKE MY HEART
mak abah n me
Monday, January 28, 2013 @ 11:41 AM | 0 Comment [s]


Ok.. hari tuh aku ade Tanya abah… kenapa orang tua ni bila jumpa kawan lama je,, mesti nak tnye cucu dah berapa orang.. blablabla… bagos sgt ke ade cucu..

Heee.. actually.. time ni kitorang baru balik dari kenduri kahwin member abah kat kulai kot tak silap aku.. 20hb ari tuh… jumpa member abah,, member mak lah sekali,… aku diri kat sebelah mak masa dorang bebual tu.. pastu dgr lah dorang berbual.. antaranya,, anak bape orang… dah keje ke.. kahwin ke belum.. cucu dah bape orang… haisshhh… aku pelik.. bila dah stage mereka,, mesti soalan tu akan diutarakan…
Hahaa coz that lah aku tnye dalam kereta (duduk kat tgh2 sit tu pastu Tanya.. nak tau mak kata apa??
“orang takkan Tanya duit kat dalam akaun ada berapa,, rumah ko dah bape banyak”…

Heheheee…
 aku pon mengeluarkan hujah2 aku… antaranya…  bila orang tnye cucu dah bape ramai… anak dah kahwin ke belum…  soalan2 tu mungkin akan kecilkan hati member kita tu.. contoh eh,,, anak dia dah kawin tapi x dpt anak lagi.. mungkin akan buat dia sedih.. pastu mungkin jugak anak  dia belum kahwin2,, tapi dah tnye anak dah kahwin ke belum,,..
tapi aku bengong gak.. dah kalo kawan.. mmg lah tau anak dia dah kahwin ke belum.. dah membebel aku dalam kereta… abah jawab.. mak pon jawab.. pastu aku bidas balik.. hahahaa pastu abah malas layan.. mak suruh aku cakap sorang2.. hahahahahaaa itu kelakar.. adoi…

Tpi abah kata,,, hidup ni ada stage.. time ni ko tgh belajar sebaok nak bercinta,, orang suma Tanya ko dah ada pakwe ke belum.…. Nanti ko dah kawin,, ko ade anak,, sume tnye pasal anak ko. Sekolah dapat bape A… masok university mane.. keje ape.. pastu anak ko dah kahwin,, orang akan tnye ko dah menantu ke belum.. cucu bape orang… pastu bila cucu ko dah besar,, orang x tnye cucu dah.. orang tnye,, sihat ke tak..  tu semua perdaran zaman…

Mak pon sambung.. nti ko dah kahwin ko tau lah nanti..
Dan akhirnya aku pon senyap….. lalalalala melayan lagu kat radio….
Aku jarang tido alam kereta.. sebab kesian kat abah drive sorang2.. sebab aku tau mak mesti tido punya.. abah ada pesan,, kalau nak buat sesuatu ko kene fikir apa akibat pada orang..  aku jarang lah ikut cakap dia.. hehehee aku akan fikir untu =k orang yg aku syg jer.. sebab aku tau apa perasaan orang drive,, tapi passenger smua tido.. mcm kuli pon ade.. hmm….so aku pon x tido.. teman abah sambil berbual2 ngn dia pasal masa depan….


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.