//TAKE MY HEART
ikhtiar itu perlu
Saturday, October 27, 2012 @ 1:14 PM | 0 Comment [s]

SEDIH!
SEDIH!
SEDIH!
SEDIH!
SEDIH!

kenapa.. kenapa.. kenapa...
hmm...


Abah bercerita tentang santau... Astagfirullahalazim.. Dalm hati berdebar.. Tpi reaksi wajah aku, aku buat mcm biasa je... Sesekali tu bergenang jugak air mata... Time tu jugak aku alihkan pandangan dari tgok sape2.. 
Abah kate,, "tak kesah lah santau ke,, org nak dengki ke..."

Abah tak kesah.. Tpi aku kesah... Bab2 mcm ni... Nak percaya orang pon x boleh sgt... Sebb kita tak tau apa ada dlm hati... Even orang yg terdekat ngn kita...

Mlm tadi aku search tntang santau.. Menggigil tgn aku ni baca...hmm.. N ramai pengamal perubatan kata abah aku kena santau angin...
Bukan abah yg jumpa mereka.. Tpi bila terserempak,, mereka akan tegur..
"awak ni sakit dalam ni wahid" (abah yg citer,, bukan aku yg reka)..

Malam tadi mak ada ajak aku berbual... And aku cerita setiap perkara kat mak n abah... Dari org yg selalu gadoh dengan aku,, sampai lah orang yang selalu tolong aku....
Dah abes sume citer,, aku bukak citer pasal penyakit abah... Aku search internet,, mmg menyakitkan...yg alami... Abah..... So abah yg rasa kesakitan tu..

Pagi tadi lepas subuh mak suruh aku duduk kat depzn. Berbual ngn abah.. Hehe tapi ngntok.. So dlm kol 9 mcm biasa abah kejut untuk sarapan..
Katenye seperti selalu... "lambat habes!"

So aku pon bgun lah.. Hihihihiii
Lepas sarapan lepak jap ngan abah n mak kat depan umah... Abah tnye pasal santau.. Disitulah detik permulaan kami bercerita tntng santau.. Aku bgtau apa yg aku baca dlm internet...
Dengan muka abah yg sedg pakai mask,, aku just nmpak mata abah je... Hmm...
Abah makin susut.. Abah hilang 30 kg... (bergenang air di kelopak mata ini)
Hmm... Mcm biasa.. Aku tgok tmpt lain.. Nak lap kang abah nampak... Mak pon ade... Tahan jelah..
Kebetulan ada jiran2 ( ahli mesyuarat tingkap) datg... Kat situ aku tau abah alami kesakitan yg bisa... Abah kalo org tak tnye,, dye takkan cerita....
Rupanya abah mengalami muntah darah... Keluar darsh beku yg berketul2 sebesar 50sen...
Ya allah..
Allah huakbar..

Ptg semalam abah start motor and gi pejabat.. Aiyaaa abah ni.. Doktor suruh berehat..
Nak marah x boleh... Tgok kan jelah... Kang aku plak yg kene marah...

Abah suruh aku carikan rumah sewa atau rumah yg nak dijual di uum,, atau jitra,, atau pon changloon... Abah nak pindah ke kedah selama sebulan....
Ni pon abah kate nak gi holiday.. Mybe desaru kot..
Abah kate kat aku abah nak berhenti kerja..

Aku sedih... Kenapa ada orang nak santau abah... Sebelum ni abah mmg dah kena.. Tpi tu permainan syaitan... Yg kali ni lah yg paling teruk... Aku tak suka tgok abah baring je.. Tapi abah mmg kuat.. Aku yakin abah pasti sembuh..


Kami akan cari yang terbaik untuk abah.. Ikhtiar itu perlu!
Tapi abah pasti akan ok! (~_ ~) insyallah...:-)


serius aku takot...................


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.