//TAKE MY HEART
abaahh
Monday, October 22, 2012 @ 10:24 PM | 0 Comment [s]

HMM! abaaahhhh akuu......
sekarang berada di HOSPITAL PAKAR PUTRI..
AKU NGAT LAGI.. ABAH KATA..
"KALO NAK MASOK HOSPITAL,, MASOK BTOL2..."
hmm... ni dah masok btol2..  risaunya hati ini!

YA ALLAH! KAU SIHAT KAN LAH ABAH AKU!

hmm... TAKNAK MCM NI!! YA ALLAH...

abang yang bawa abah gi hospital.. naseb baek abang kerja kat jb je..
serius aku taknak abah aku ............!!
TAKNAK!
hmm ape nak buat ni! mak kata,, doktor tahan abah sampai raya haji.. atau pon mase raya tu still kne duduk hospital lagi..
mase cuti sem lepas...
SETIAP MLM aku akan dengar abah batuk.. hmm.. bila dgr tu,, terdetik jugak.. ape kene ngan abah ni!.. hmm.. tanye mak,, mak pon risau.. tpi abah degil..
ubat doktor mkn.. tpi xde pape pon.. kencing manis mmg kurang..
kami ingt kencing manis je..
hmm..
aku try search kat google.. ape tu penyakit tb..
http://ctrie.blogspot.com/2012/03/penyakit-tibi-batuk-kering.html
 tanda-tanda ny mmg same.. tapi sekarang dah bulan 10.. kiranya dah sebulan lebih! bukan 2 minggu lagi dah..
aku harap ABAH aku tak apa2!!
takotnyaa............
 mcm ne kalau............
kalau....................................

AAAHHHHH... !!
tolong lah tolong lah tolong lah... ya allah...


Tibi merupakan sejenis penyakit berjangkit merbahaya yang boleh membawa maut sekiranya tidak mendapat rawatan yang sempurna. Penyakit ini disebabkan oleh kuman Tibi (Tubercle Bacilli) yang biasanya menjangkiti paru-paru. Ia juga boleh menyerang bahagian-bahagian lain badan seperti selaput otak, tulang, kelenjar, buah pinggang dan kulit. 

 Tanda-tanda1. Batuk yang berterusan lebih dari 2 minggu2. Kahak yang mungkin mengandungi darah3. Demam dan berpeluh di sebelah petang dan malam4. Susut berat badan dan hilang selera makan5. Mengalami sakit dada apabila batuk atau semasa menarik nafas panjang6. Mudah menjadi letih
hmm... tadi kak wana ajak kuar mkn... ok jek.. tpi after dpt berita ni,.. x senang btol hati..
seriously.. mmg x tenang!
ngt nak cancel je.. tpi x pelah..dah janji kan...
hmm..
semoga ALLAH kabulkan doa ku..
kawan2.. doakan abah sy tak de pape yg jadi ok! doakan dia sihat..
saya syg dia.............. taknak tgok mak sedih!!!
errggghhh!!!

ASSALAMUALAIKUM!



Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.