//TAKE MY HEART
1 ogos 2012
Saturday, August 4, 2012 @ 3:44 PM | 0 Comment [s]


Assalamualaikum! 
Wa nak citer ngn lu alls ni. Pada tanggal 1 ogos… wa jadi minah rempit x bertauliah kejap.. dah lame doe x bawak motor. Sejak masok u.. dah setahun dah.. ). yehaa… alaa bukan suka pon na jadi minah rempit.. tapi mmg syok ah.. lame dah kot x bawak moto.. thx to my brother punye motor..
Mcm ne aku leh ter bawak pulak motor ni??
Ok2.. mcm ni citernye.. abg aku ade training.. syarikat dye anta dye gi kursus.. selalu nye aku klo nak gi mane2,, aku akan nak kereta abah aku tu.. citra.. tapi dah abang bawak gi kl,, so dye tinggalkanlah motor dye modenas 135cc (malas nak tau model yg mne satu) kat rumah taman u.. AHAA.. dapat pulak kat aku.. mmg aku mengambil kesempatan penuh keatas motorsikal tersebut. Lalalaaa
Agenda pertama! Nak gi kuarkan duit kat bank islam uda.. n dah alang2 tu… aku pon kuarlah gi bayar bill.. wahaaa..  perjalanan aku jauh dari taman university skudai ke Bandar baru uda!.. xde lah jauh sgt pon.. actually ade 2 jalan boleh guna.. satu jalan xde traffic light.. satu lagi ade belambak traffic light. Dengan x pk panjang.. aku amek jalan yang banyak traffic light.. wahaaa mmg syok lahkan.. asal traffic light merah je aku jumpe laa geng2 motor.. ( aku x kenal pon.. HAHA).. ade 1 motor ni.. no plat,, JMT 6312.. TYPE MOTOR AKU X TAU.. mmg syok ah main potong memotong ngan dye.. ade sekali tu aku pk,, mamat ni bawak motor bape laju tah.. aku yg bawa 120km/h,, dye boleh nak potong aku lagi… hmm (muka ensem boleh tahan)..
          Tapi syg nye,, aku kene belok kiri,, (simpang ke taman dahlia)..  so ade jodoh,, jmpe lagi ok bros! terserempak plak ngn JUE xxxx (no plat kete kancil poksu aku lah).. hahaa kan dah kantoi.. aku x tau klo dye nmpak aku bawa motor laju.. tpi dorang mmg sedia maklum tau pon.. gi bank islam,, kuar duit. Then masok celcom centre,, tetibe dorang ckp system down.. adeih… mane lah aku nak gi ni.. x kan esok kene kuar lagi.. (dlm pale otak aku dah serabut.. tambah lagi serabut kene kuar esok lagi).
          Dah kol 3 ptg. Lepak jap umah nenek aku kat taman dahlia.. kol 6 ptg baru aku sampai umah.. tolong nenek aku goreng meehun.. nenek aku x larat.. so aku tolong lah dye.. best boh bawa moto.. mase form 4 aku dah start bawa moto gi sekolah. Abah siap belikan aku moto dan helmet.. biase lah anak paling degil dan nil ah untung nye lahir januari.. boleh wat lessen cepat.. pastu form 5 aku dah start bawa kereta pulak.. after form 5,, hidup aku ngn motor lagi bnyk.. sebb aku gi keje naek moto.. vroom vroom…… balik malam2 tu mmg aku cilok mencilok jelah..
          OPPsss luppe nak citer perjalanan aku balik umah.. nyaris2 aku arwah.. x pon nyaris2 aku patah tangn kaki.. ade satu van ni.. x nmpak la dye nak ke kiri.. aku plak nk terus.. aku ni boleh plak duduk kat side kiri van tu.. mmg bakal excident la kan time tu.. dengn aku bawa motor laju.. naseb baik kecekapan aku menunggang motorsikal abg aku yg brek dye keras (mcm nk terpelanting ke depan bila gunakan brek depan)… aku dapat menyelamatkan motor abg aku tu… hehee x sanggup la rosakkan barang orang.. tapi mmg smarties la.!
          Bila aku bawak motor.. aku dapt uji perasaan aku ni.. yg mane aku dapt perasan,, dulu aku berani nak cilok menyilok mase tgh traffic jem.. tpi sekarang ade perasaan takot2.. hmm.. (dulu byk kereta aku langgar side mirror, last2 kereta aku yg kene pulak).. mgkin tu sebb aku dah lame x bawa motor kot.. its okay laa.. lame2 ok la tu..



Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.