//TAKE MY HEART
6 may 2012 9:15 pm
Sunday, May 6, 2012 @ 9:15 PM | 0 Comment [s]

assalamualaikum..
ade satu citer aku nak cerita kat u allss..mungkin ini satu kebetulan..
hari sabtu lepas.. aku bertolak ke penang.. bersama 4 org rakan lain.. 3 perempuan dan 2 lelaki..
masa pergi tu,, aku yg drive.. so "map"er ade kat sebelah.. so x hirau sgt la klo sesat tu.. potensi untuk sesat 10% je kalo ade pembaca peta..
kami berhenti di sebuah masjid di dalam usm di balik pulau... untuk bersolat.. menunaikan solat fardhu 5 rakaat.. time tu time solat fardhu asar.. hmm.. dah sampai kat sane,, parking kereta.. kami pon pergi lah bahagian masing2..
aku tak tau kenapa aku sgt berdebar-debar...
kita semua tau.. masjid tu rumah allah.. bulu roma naik! subhanallah...
dah amek wudhu ape sume,, aku solat.. after solat aku terdengar ade suara lelaki sedang solat...
tapi aku x tgok pon sape.. after aku bersiap2,, aku jalan2 kat bahgian atas masjid tu,, bnyk artikel2 yg ada.. ade 1 artikel aku baca tentang rapatkan saf.. time tu bulu roma ni naek... ok itu second time..
lepas tu,, aku terdetik hati nak gi tgok jenguk kepala kebawah.. tgok sape yg solat tadi... tapi orang tu dah xde.. yg ade hanya lah 2 orang kawan aku tu.. yg lelaki tu... aku nmpak sorang tu tgah solat.. dan sorang lagi tegah duduk baca sesuatu.. aku rasa mungkin baca alquran...
fuhhh... lagi sekali bulu roma naek!.

baru aku sedar! yg aku...... hmm ... astaghfirullah...  how can i change it..

seingat aku.. masa di matrik... my rumate orang yg solat 5 waktu.. puasa sunat... mak ayah dye baik sgt dengan aku.. mak dye ustazah sekolah agama,, ayah pulak ustaz.. masa tu aku rase beruntung sebb ade yg mendorong aku untuk ikut dye..  aku penah jawat jawatan dlm masjid "lujnah ekonomi" dari segi pernigaan masjid.. aku juga aktif dengar ceramah2 yg ade kat masjid.. nak kate jauh,, blok aku paling ujung antara semua blok..
agak selalu juga join iftar kat masjid.. kerap juga join usrah yg di buat naqib dan naqibah..

perangai sekarang aku,,, sebijik perangai masa aku kat sekolah menengah... how can i change??? setiap kali aku fikir, setiap kali aku resah.. setiap kali tu jugak aku rasa aku paling teruk sekali dikalangan yg lain.. astaghfirullah....

dunia,, dunia jugakkk.. akhirat kena fikir jugak..
insyallah aku akan perbaiki... semoga aku dapt melaksanakannya.. Ya Allah..bantu lah aku.. amin..

p/s: hubungan jauh dengan ALLAH juga penyebab result aku jatuh! nauzzubillah


Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.