//TAKE MY HEART
ZODIAK CAPRICORN (22 DIS. - 19 JAN. )
Sunday, October 2, 2011 @ 6:07 AM | 2 Comment [s]

1. Capricorn: (Lambang Kambing)


Kekuatan : Orang Capricorn adalah seorang yang tabah, bersikap tekun, pantang undur, seorang ketua yang baik, bijaksana dan bertanggungjawab terhadap anak buah. Mereka sentiasa ingin berjuang untuk melakukan perubahan terutamanya untuk melawan nafsu yang tidak baik dengan kesedaran jiwa yang tinggi. Penampilan orang capricorn selalunya bagus kerana mereka mempunyai kemuliaan, kewibawaan, berkarisma dan juga semangat yang utuh untuk bekerja keras serta sangat pandai mempengaruhi orang-orang disekelilingnya sehingga seakan orang Capricorn adalah pemimpin yang harus dihormati.


Kelemahan : Adakalanya orang Capricorn memeliki sifat pemalu dan acapkali ragu-ragu dalam mengambil keputusan dan memerlukan dorongan dari rakan dan orang disekeliling yang rapat dengannya. Mereka mudah sekali menaruh curiga meskipun terhadap persoalan yang remeh atau sangat kecil. Orang Capricorn sering bertindak keras dalam mempertahankan pendirian dan pendapatnya serta sanggup mengorbankan apa jua dan tidak mengira siapa pun orang yang menentang perinsipnya tersebut. Walau bagaimana pun sekiranya penentangan dilakukan secara lembut dan kehalusan budi maka, orang Capricorn akan tunduk dan mengalah.Orang Capricorn juga adalah seorang yang sangat sukar sekali melupakan hinaan terhadap dirinya walaupun kecil dan jika memiliki kesempatan tentunya dendamnya akan dibalas setimpal terhadap orang tersebut. Justeru itu, orang Capricorn sangat mudah percaya dengan omongan orang lain, bersikap pesimis, mudah curiga dengan orang lain, agak gagap bila berbicara dan terkadang kelihatan seakan ingin menguasai dan memerintah terhadap orang yang telah dikenalinya.





Older Post | Newer Post

Hye. Leave your footstep at my cbox. Please don't REMOVE CREDITS!. Replace this with your stupid welcome note. Thanks for visiting my blog.


Story About Stuff Links





Open Cbox


This template was created by aishawahid. Please inform me if I use your artwork but I did'nt mention your name. Thank You all for helping me :D Best view in Google Chrome only.